چاپ کردن این صفحه

کاربرد فیلتر شیت در تصفیه روغن های صنعتی

19 اسفند 1398
(1 رای)
نویسنده:  

از آن جایی که فیلترهای سلولزی (فیلتر شیت) روز به روز در حال فراگیر شدن در صنعت هستند، در برخی از شاخه‌ها، پیشرفت چشم گیری را به همراه داشته‌اند. یکی از این بخش‌ها تصفیه روغن می‌باشد که خود به دو بخش صنعتی ( غیر خوراکی ) و بکر (خوراکی) تقسیم می‌شود.

 

بخش صنعتی:

در این زمینه استفاده از شیت فیلترها به دلیل جذب مقدار زیادی از آلاینده‌ها، بهبود روند کاری دستگاه‌ها، محافظت در برابر زنگ زدگی، کاهش هزینه‌ها، مقاومت شیمیایی بالاتر و مهم‌تر از همه حذف وارنیش ( رسوبات قهوه ای رنگ ایجاد شده در اثر کاهش دمای روغن تا زیر 50 درجه سانتی گراد) درصد بالایی از نگاه‌ها را معطوف خود کرده است.

لازم به ذکر است این کاغذهای فیلتری در دستگاه فیلترپرس برای فیلتراسیون روغن استفاده می‌شوند.

همانطور که می‌دانید فیلتر های کاغذی یک طول عمر داشته و تا مدت معینی می‌توانند عمل فیلتراسیون را به خوبی انجام دهند، لذا در صورت عدم تعویض به موقع این فیلتر منافذ آن مسدود شده و امکان آسیب به دیگر اعضا و کاهش چشم گیر روندکاری را به همراه خواهد داشت.

فیلتر روغن مناسب دردرجه اول باید قادر به جداسازی مطلوب باشد تا بتواند کوچک‌ترین ذرات و آلودگی‌ها را از روغن جدا کند. همچنین این فیلترها باید در برابر پارگی مقاوم باشند. به دلیل اینکه در فیلترهای تقلبی از کاغذهای نامرغوب استفاده می‌شود، این مواد پس از مدتی در اثر فشار روغن خاصیت خود را از دست داد و موجب پارگی فیلتر و عبور آلاینده ها می‌شوند.

در کل می‌توان نتیجه گرفت گاهی با هزینه بیشتر برای خریداری فیلتر، در ازای آن تولید بهتر، کارایی مفیدتر و ادامه مشتری‌های بیشتری را به همراه داشت.

1253 مشاهده
admin-blog

Latest article from  admin-blog

برای ارسال نظر وارد سایت شوید