چاپ کردن این صفحه

کاربرد کربن فعال در تصفیه آب

04 ارديبهشت 1400
(0 رای‌ها)
نویسنده:  

کربن فعال (Activated Carbon) ذرات کربنی هستند که به منظور افزایش جذب سطحی و همینطور افزایش توانایی طیف جذب آلودگی عمل آوری می‌شود. کربن فعال مخصوصا در جذب ترکیبات آلی بسیار کاربرد دارد.

 

 

حال می‌خواهیم به نحوه‌ی کاربرد آن در عملیات تصفیه آب بپردازیم.

کربن فعال  در دو نوع دانه ای و پودری در فیلترها با اندازه ها و کاربردهای صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه سطح تماس کربن فعال با مایع بیشتر باشد فیلتراسیون به صورت قوی‌تر عمل خواهد کرد. در خصوص عملکرد فیلترهای زغال فعال ، سرعت عبور آب را نیز باید در نظر بگیرید که با عمل فیلتراسیون نسبت عکس دارد. یعنی هرچه سرعت عبور آب بیشتر باشد بالطبع عملکرد آن در رفع بو و مزه ضعیف تر خواهد شد. امروزه این فیلتر به دلیل عملکرد بسیار مناسب در رفع بو، مزه، کلر ، ترکیبات THM، رادون، بنزن و بسیاری از مواد مضر برای بدن که در برخی موارد در آب آشامیدنی منازل نیز یافت می‌شود به صور گسترده در دستگاه تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی دیگر از مزایای این فیلتر کم جا بودن آن است که به کوچک شدن دستگاه و عدم جاگیری زیاد آن کمک زیادی می‌نماید. کربن اکتیو در صنعت تصفیه آب به گونه‌ای بر پایه جذب مواد آلاینده توسط ذرات کربن عمل می کنند که عبور آب از آن باعث میشود تا آلاینده‌هایی که منجر به تغییر رنگ و بوی آب شده‌اند به بدنه فیلتر چسبیده و آب تصفیه شده از آن خارج گردد.

 

 

شرکت صافی آران تولید کننده و ارائه کننده انواع کربن فعال در زمینه تصفیه مایعات و هوا و آب و فاضلاب می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

http://safiaran.ir/index.php/products/2015-12-27-10-44-58/2015-12-27-10-46-53

 

852 مشاهده
admin-blog

Latest article from  admin-blog

برای ارسال نظر وارد سایت شوید